Een ANBI is een algemeen nut beogende instelling. Algemeen nut beogende instellingen (ANBI’s) genieten belastingvoordeel. Er zijn regelingen opgenomen voor de giftenaftrek in de inkomsten- en vennootschapsbelasting. Stichting Regenboog Zaanstad is erkend als ANBI. Vanuit publieksbelang wordt meer transparantie geëist van een ANBI. Als gevolg hiervan publiceert Stichting Regenboog Zaanstad de volgende gegevens.

Statutaire naam:  Stichting Regenboog Zaanstad
Kvk nummer: 34389380
RSIN / fiscaal nummer: 822316237

Contactgegevens:
Contactgegevens van Stichting Regenboog Zaanstad vindt u hier.

Doelstelling:
De stichting stelt zich met behulp van een daartoe bestemd vermogen ten doel:

– het bevorderen van welzijn en welbevinden van mensen, meer in het bijzonder inwoners van Nederland.

Bestuurders:
– Dhr. Y. Sahan: Voorzitter
– Vacature : Secretaris
– Dhr. H. Ozkan: Penningmeester

Beloningsbeleid:
Stichting Regenboog Zaanstad beloont zijn/haar bestuurders op geen enkele manier, deze doen het werk volledig vrijwillig.

Beleidsplan:
Zie het document: Beleidsplan

Jaarverslagen:
Stichting Regenboog Zaanstad publiceert periodiek jaarverslagen waarin de activiteiten, ontwikkelingen en een financiële verantwoording in terug te vinden zijn. De volgende jaarverslagen zijn beschikbaar.

Financieel Jaarverslag 2017: Download Financieel Jaarverslag 2017
Inhoudelijk Jaarverslag 2017: Download Inhoudelijk Jaarverslag 2017