ney-cursus

Tradittionele Ney-Rietfluit

De ney is een blaasinstrument van riet. Het is een rechte fluit die als dwarsfluit wordt bespeeld. Het instrument komt voor in verschillende lengtes, waarvan de toonsoort afhangt. Het is karakteristiek voor de traditionele Turkse Soefi Muziek.

ebru-cursus

Ebru, papiermarmeren

Ebru, Papiermarmeren is een schildertechniek waarmee kleurig papier gemaakt kan worden, door er patronene van olieverf op aan te brengen. Gemarmerd papier werd vaak gebruikt voor de omslagen van boeken, met name de binnenkanten van de harde kaft, maar soms ook de buitenkant. Elk gemarmerd papier heeft een ander patroon.

knutselmiddag

Knutselmiddag

Op woensdagmiddag bieden wij verschillende activiteiten aan. Zoals, knutselen, schilderen, film kijken, spelletjes spelen.
Van te voren melden hoeft niet.

lezingen

Workshops & Lezingen

Stichting Regenboog Cultureel Centrum roept regelmatig verschillende rolmodellen uit verschillende beroepsvelden. Er worden o.a. seminars en lezingen gegeven over onderwijs, opvoeding, integratie en verschillende aspecten uit het dagelijkse leven uit de Nederlandse samenleving.

excursie

Excursies

Stichting Regenboog organiseert excursies en trips voor de leerlingen, ouders en docenten. Tijdens deze uitjes kunnen zij dichter bijelkaar komen en gezellig tijd doorbrengen. De uitjes worden complete verzorgd door Stichting Regenboog.

markt-braderie

Markt & Braderie

Gezellig en sfeervol! Stichting Regenboog organiseert een gezellige en sfeervolle braderie voor zowel jong als oud. De braderie bevat een grote diversiteit aan producten, food en entertainment. Er zijn vele activiteiten aanwezig van een springkussen voor de allerkleinste tot een ontspannigshoek voor volwassenen. Kortom een dag vol vermaak en plezier, beleef en ervaar het zelf.

turks-voor-beginners

Turks voor beginners

Stichting Regenboog biedt de mogelijkheid om in groepsvorm Turks te leren voor beginners. De taalgroep is open voor iedereen: Turkssprekenden en niet-Turkssprekenden. Aparte programma’s voor kinderen, volwassenen, beginners en gevorderden. De onderdelen die aan bod komen zijn: luisteren, spreken, schrijven, grammatica, lezen en toetsen.