zaanstad-banner
De cursussen die wij aanbieden vallen uiteen in twee groepen. Enerzijds geven wij workshops die gericht zijn op culturele participatie. Denk hierbij allereerst aan een taakcursus Turks – zowel voor beginners als voor gevorderden en aan kookcursussen. Daarnaast geeft Stichting Regenboog een muziekcursus waarin de deelnemers kennis leren maken met de Ney ( een rieten blaasintstrument) en organiseren wij een workshop in folkloredans. Bovendien kunt u bij ons de kunst van Ebru leren: een eeuwenoude Turkse schilderkunst – In Nederland ook wel Papiermarmeren genoemd.

Anderzijds geven wij maatschappelijke en sociale workshops en cursussen waaronder seminars over opvoeding, pedagogiek en ontwikkelingspsychologie en lessen over gedrag en sociale en maatschappelijke ontwikkeling. Bovendien stimuleert Stichting Regenboog actief burgerschap middels informatiebijeenkomsten over dit onderwerp. Let wel: de cursussen worden alleen gegeven bij voldoende aanmelding. Per locatie kan het aanbod qua cursussen verschillen.

mei 2013

Thema; ‘Kunst en Cultuur’
Activiteiten: Film kijken, eigen kunstwerk maken en kennismaken met verschillende culturen.

Eten was lekker!